Hvis du har mod på det, så spring ud med en virksomhedsblog. Det er forholdsvis nemt at komme i gang.
1. Det tekniske
Måske har din hjemmeside allerede et blog-modul – måske skal du afsøge markedet efter ét. Det kan din hjemmeside-ekspert garanteret hjælpe dig med. Det er i hvert fald vigtigt, at du har en platform, du nemt kan arbejde med, så det tekniske ikke bliver en hindring.
2. Brainstorm
Nu skal alle ideerne på bordet. Tag gerne dine kollegaer fra andre dele af virksomheden med på råd for at få forskellige indgangsvinkler til virksomheden og produktet/servicen.
Begynd at samle kundehenvendelser sammen, så du har en idé om, hvad kunderne forespørger: viden om et bestemt område, inspiration til en specifik sæson eller noget helt tredje.
3. Type
I mixet mellem dit strategiske fokus og din netop afholdte brainstorm, skal du finde frem til din blogtype.
Det er vigtigt, at din blog passer til din virksomhed, de signaler, du vil sende, men samtidig er relevant for din målgruppe. Find inspiration hos dine konkurrenter, i din branche og hos de virksomheder, du ser op til.
Brug al den inspiration til at finde ud af, hvad du skal gøre – og hvad du skal undgå.
4. Skriv løs
Så er det bare at komme i gang: Skriv skriv skriv – og skriv godt.
Er du ikke vild med at skrive, kan du med fordel allierere dig med fx en freelance tekstforfatter, som kan hjælpe dig med at få dine ord på skrift.
Comentários