Virksomhedsbloggen har et stort potentiale – også i 2020'erne. Du skaber en relation til dine kunder, får dit budskab ud og skaber godt indhold til Google.
En virksomhedsblog er "en sælgende organisations dagbog på internettet". Brug virksomhedsbloggens til at bringe dig selv og dine skriveglade kollegaer i spil:
Lav relevante guides på dine produkter eller services
Inspirer til hvordan dine kunder bruger dine produkter eller services
Præsenter nyheder – også de sjove/nørdede/pudsige detaljer, som ikke lige når med i pressemeddelelsen
3 gode grunde til, at DU skal du have en virksomhedsblog
Du skal lave en virksomhedsblog, som passer til din virksomhed og målgruppe. Lav et indlæg i ny og næ eller lav et indlæg på daglig basis – det hele afhænger af din virksomhed og dine læsere.
Du kan med fordel bruge din virksomhedblog proaktivt ift. at:
1. Fremstå som ekspert på dit område
Du har helt sikkert lært en masse om din virksomheds services eller produkter. Hvorfor ikke dele ud af den viden?
Du tænker måske , at du ikke vil give alle dine guldkorn væk i et blogindlæg, som alle kan læse – og "låne" fra. Det er heller ikke det, jeg opfordrer dig til, men du skal ikke være bange for at dele noget af dine viden: Det får dig til at fremstå som en troværdig ekspert på lige præcis dit område.
2. Mindske antallet af kundespørgsmål – eller gøre det hurtigere at besvare dem
Du vil gerne tale med dine kunder, men nogle spørgsmål er det også rart, at kunderne selv kan finde frem til. Brug din virksomhedsblog som et supplement til den klassiske FAQ.
Du har en unik mulighed for at lave lige præcis det indhold, som du ved, dine kunder efterspørger: uddyb de spørgsmål eller interesseområder, som du gennem din daglige kontakt med dine kunder ved, at der er flere, der har. Nu kan kunden selv finde svarene – og hvis de ringer eller skriver til dig, har du et godt link, som du nemt kan dele med kunden.
3. Øge trafikken på din hjemmeside
Relevant indhold trækker kunder ind på din hjemmeside. Kort og godt. Hvordan du kommer til at ligge øverst på Google er en videnskab i sig selv, men med en virksomhedsblog har du en god mulighed for at skrue på tre parametre, som vi ved, at Google godt kan lide:
Din side får nyt og friskt indhold ofte
Din side får flere ord og begreber, som den kan findes på
Folk bliver længere tid på din side, fordi de læser relevant indhold
... og så lige en bonus-grund
Når du poster lækre ting på dine sociale medier, har du af og til brug for en landingpage.
Brug bloggen til at lave disse landingpages i form af blogindlæg og giv kunden en følelse af at han/hun er havnet det helt rette sted. Det giver dig både tilfredse kunder, mere indhold og øget trafik til dit website.
Og navnet?
Bare fordi vi kalder det for en virksomhedsblog, kan du stadig navngive din blog, så den passer ind i din virksomhed. Sørg blot for at den får et relevant navn, så dine læsere får en god oplevelse med at klikke forbi.
I din menulinje kalder du fx dit blog-modul for:
Artikler Du bruger din blog til at vise lidt af alt: nyheder, inspiration og viden.
Nyheder Du bruger din blog til at vise nye produkter og nyt fra virksomheden.
Viden Du bruger din blog til at dele relevant viden fx om din produktkategori og services.
Styleguide/inspiration Du inspirerer dine læsere med lækre billeder og gode ideer.
Комментарии